100% elektrisk og uimodståelig
Peugeot tager det næste skridt i deres elektrificeringsstrategi med lanceringen af både e-308 og e-308 SW og bliver dermed den første europæiske bilproducent til at præsentere en elektrisk stationcar. Med en imponerende rækkevidde på over 400 kilometer og et forbrug på kun 12,7 kWh pr. 100 kilometer, lover de to elektriske versioner af Peugeot 308 at levere klasseledende effektivitet.
E-308 og e-308 SW vil indtage de danske veje primo 2024.
Ny Teknologi
E-308 og e-308 SW er udstyret med en helt ny elmotor, der yder 156 hestekræfter og har et drejningsmoment på 260 Nm. Reduktionsgearet optimerer rækkevidden samtidig med, at det sikrer en effektiv speederrespons, der er skræddersyet til elmotorer.
Batteriet er også nyt, hvilket betyder en øget kapacitet på 54 kWh, hvoraf en brugbar andel er på 51 kWh. Dette resulterer i en rækkevidde på lidt over 400 kilometer.
Klasseledende Effektivitet
Ingrediensen for ingeniørerne bag de elektriske versioner af Peugeot 308 har været effektivitet. Kombinationen af motor, batteri, aerodynamik, vægtfordeling og reduktion af rullemodstand har gjort det muligt at opnå et imponerende lavt gennemsnitligt energiforbrug på kun 12,7 kWh pr. 100 kilometer, hvilket placerer e-308 og e-308 SW som referencer i C-segmentet.
Opladning sker via en standard tre-faset 11 kW on-board oplader, mens bilen kan oplade fra 20 % til 80 % på under 25 minutter ved hjælp af en 100 kW offentlig ladestander.
100 % Elektrisk og 100 % Peugeot
De elektriske versioner bevarer det iøjnefaldende design og kvalitetsoplevelsen fra den nye Peugeot 308 og 308 SW.
I førersædet finder du den seneste generation af Peugeot i-Cockpit, der inkluderer et kompakt og agil rat, en 3-dimensionel digital head-up instrumentering og en 10-tommers touchskærm med i-Toggles, som kan tilpasses efter dine ønsker.
Peugeot e-308 og e-308 SW fås i udstyrsniveauerne Allure og GT, og det eneste, der afslører, at de er elektriske, er det store “E” foran modelbetegnelsen.