I torsdags fandt den danske testkørsel af den nye Dacia Sandero/Stepway sted
Vi har samlet nogle af reaktionerne samt herunder
Motorsiden skriver bl.a.
”Ganske kort: Den helt og gennemgribende nye Dacia Sandero løfter barren for prisattraktive biler til et helt nyt niveau. Dacia er i forvejen det mest efterspurgte bilmærke i Europa af helt almindelige mennesker, der køber deres nye bil hos bilforhandleren. Den nye Sandero er så meget bedre end forgængeren og den er fortsat attraktivt prissat. Dermed har Dacia skabt en ny europæisk bil for folket, en ægte Folkevogn.
I Danmark lanceres den nye Dacia Sandero efter planen i begyndelsen af marts. Det sker samtidig med, at priserne på markedets billigste og over en kam mest benzinøkonomiske biler forventes at stige kraftigt, som konsekvens af den nye afgiftslov. Da hybridbiler heller ikke favoriseres, er det på de helt basale egenskaber, Dacia Sandero skal konkurrere. Og det gør den: 123.000 kroner er det laveste beløb på prislisten og man kan ikke komme til at betale mere end 187.000 kroner for en spritny Dacia Sandero….”
Læs hele anmeldelsen her https://www.motorsiden.dk/Dacia Sandero/Stepway


Søren Juul hos Bilmagasinet skriver
“FØRSTE TUR: NY DACIA SANDERO ER IKKE LÆNGERE EN BILLIG SPAND
Tredje generation af den rumænske minibil har endelig fået adgang til hylderne med moderne Renault-stumper og det kan mærkes. Læs vores førstehåndsindtryk og få prisen på den nye Dacia Sandero her.
Hvad er det for en bil?
Tredje generation af Dacia Sandero er fortsat en prisfokuseret minibil med fire døre og stor bagklap. Som hidtil kan du også bestille den i en SUV-inspireret version med ekstra frihøjde kaldet Stepway.
Forrige generation var et udpræget discounttilbud bygget på aflagt Renault-mekanik. Prisen får nu et lille nøk opad, men mekanikken tager et tigerspring fremad: Sandero den 3. deler platform med den nuværende Renault Clio (og en stribe andre biler i Renault/Nissan-alliancen).
Det har gjort det muligt at installere mere moderne sikkerhedsudstyr i bilen som seks airbags, automatisk nødbremse, overvågning af blinde vinkler og hill start assist.”
Læs hele artiklen her https://bilmagasinet.dk/dacia
Biltesteren skriver:
“Dacia stepper pænt meget op med den nye Sandero Stepway. Her er de første indtryk:”
Læn dig tilbage i stolen og se med i videoen, når bilen gås efter i sømmene …

Jørli Petersen fra Bursd
Starter sin artikel med “Mere aha … !!!
Sandero er en krydsning mellem Clio og Captur fra Renault. Topudgaven er selvfølgelig den mest interessante, men det er startpriser fra 123.000 kr der lokker.
Nyheden er rumænsk, og de der ikke allerede har set nærmere på Dacia, skal måske til at overveje det nærmere bekendtskab. Første store succes for rumænske Dacia er/var Duster, resten af modelprogrammet har ikke skabt de store bølgeskvulp på det danske marked, men ser vi på det tyske marked, er der overraskende mange Sandero, og det er netop Sandero, der står til at blive fornyet, og med ny Sandero følger de-luxe udgave af samme bil, som traditionen tro har tilnavnet Stepway.
Midt i en Corona-tid har vi ikke kun haft mulighed for at sparke dæk på nyheden, en håndfuld nye biler på franske nummerplader lagde vejen forbi Danmark, og første indtryk af ny Sandero kan sammenlignes med det vi oplevede med ny Captur, – det er aha!.
Et af de klart største spring i den gode retning. Voldsomt bedre sæder.
Eller også er det AHA. Aha med stort, for selv om ny Sandero på nær et par millimeter hist og pist er identisk med forgængeren, er der tale om en helt ny bil, og grunden til vort aha er åbenlys. Ny Sandero er bygget på samme platform som både ny Clio og ny Captur, og især Stepway udgaven af Sandero lugter behageligt i retning af Captur, som vi havde til en absolut topplacering i seneste dyst om at blive Årets Bil i Danmark.
Bedre sæder
Første indtryk af ny Sandero er således meget positivt. Vi har tidligere udtalt os pænt om forgængeren. Der hvor det for alvor kneb med kvalitet og komfort, handlede det om siddekomfort. Den danske repræsentant for Dacia har en ganske morsom betegnelse for sæderne i tidligere Sandero, denne betegnelsen er samtidig en erkendelse af, at det ikke har været for godt, og derfor er vi rigtigt tilfredse med det indtryk bagdelen fik af første møde med ny generation.

Læs mere om Dacia
Du kan også forhåndreservere den nye Sandero eller Sandero Stepway ved at booke prøvekørsel allerede nu