Bestiller du en ny Dacia fra den 16. juni og fremefter, får du den leveret med nyt logo på fronten
I 2021 og første del af 2022 har der været mere end almindelig travlt i Dacias hovedkvarter i Paris. På den tid har Dacia ikke alene lanceret den nye Sandero og Sandero Stepway, den faceliftede Duster, den elektriske Dacia Spring og sidst men ikke mindst, den første Dacia i C segmentet – nemlig Dacia Jogger.
Som om det ikke er nok, har hele det grafiske udtryk ændret sig, og der er kommet nye farver i paletten. Mens vi i længere tid har kunnet se Dacias nye grafiske linje på papir, så er tiden kommet til, at det også kan ses på bilerne.
Bestiller man en Dacia fra den 16. juni og fremefter, får man den leveret i løbet af efteråret med nyt logo ude og inde.
I midten af den nye designstrategi står Dacia emblemet.
Emblemet er naturligvis et D og et C – men det kan også ses som et kædeled, der understreger Dacias robuste og minimalistiske tankegang.
Udover nye logoer og introduktionen af nye farver som eksempelvis grå, vissengrønt og brændt orange – alle farver der signalerer outdoor og naturlige nuancer, er der også andre ændringer på vej. Som første mærke i Renault Group vil de kommende Dacia være begrænset til maksimalt 180 km/t.
Inden de vandede vittigheder kommer på banen, som at ingen Dacia indtil nu har kunne køre 180 km/t., så er virkeligheden, at eksempelvis Dacia Duster med 130 og 150 hk benzinmotor indtil nu har haft en tophastighed på over 200 km/t. ligesom Dacia Jogger ligger over den kommende maksimale hastighed. Men altså ikke på biler bestilt efter den 16. juni. Første gang at bilerne med det nye logo kan ses live, vil være på Paris Motorshow til oktober.
Pressemeddelelse skrevet af Søren Hyldtoft